نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم
سرخط خبرها

خداحافظی نورماگومدوف از دنیای UFC| ستاره داغستان که بود؟

  • کد خبر: ۴۷۸۶۲
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
خداحافظی نورماگومدوف از دنیای UFC| ستاره داغستان که بود؟
حبیب نورماگومدوف، سلطان مطلق UFC جهان با رکورد ۲۹ پیروزی و بدون شکست از ورزش حرفه ای و مبارزه خداحافظی کرد.
گروه ورزش/شهرآرانیوز، در رویداد UFC ۲۴۵ حبیب نورماگومدوف پس از پیروزی برابر جاستین گیچی در راند دوم، بازنشستگی خود از مبارزات حرفه‌ای را اعلام کرد.

در مبارزه اصلی رویداد UFC ۲۴۵ حبیب نورماگومدوف برای عنوان قهرمانی بلامنازع سبک وزن سازمان یو اف سی برابر جاستین گیجی قرار گرفت و موفق شد در فاصله ۱:۳۴ مانده به پایان راند دوم از طریق سابمیشن تراینگل چوک گیجی را تسلیم کند و ماموریتش برای تبدیل شدن به یکی از بهترین مبارزان تاریخ سازمان UFC را به پایان برساند. حبیب، اما پس از پایان مبارزه با اعلام ناگهانی خبر بازنشستگی خود از دنیای مبارزات هنر‌های رزمی ترکیبی طرفداران خود را غافلگیر کرد.

پس از آنکه نورماگومدوف با بیهوش کردن جاستین گیجی که بهترین روز‌های دوران حرفه‌ای خود را سپری می‌کند موفق به حفظ کمربند سبک وزن UFC شد و رکورد خود در این سازمان را به ۲۹ برد و ۰ شکست ارتقا داد به طور غیرمنتظره‌ای کناره گیری خود از دنیای حرفه‌ای را اعلام کرد. پس از مبارزه، حبیب طی مصاحبه درون رینگ با جان انیک گفت پس از درگذشت پدرش، عبدالمناف نورماگومدوف که یکی از مربیان برجسته هنر‌های رزمی ترکیبی بود و اخیرا به خاطر بیماری کرونا جان خود را از دست داد، به مادرش قول داده بود که مبارزه برابر گیجی آخرین حضورش درون اکتاگون باشد.

در سایر مبارزات مهم این رویداد، رابرت ویتاکر برابر جرد کانونیر به پیروزی رسید و الکساندر ولکوف توانست با ناک اوت فنی از سد والت هریس عبور کند.

حبیب نورماگومدوف که بود؟

زادهٔ ۲۰ سپتامبر ۱۹۸۸ مبارز ترکیبی حرفه‌ای و قهرمان سبک‌وزن مسابقات یواف‌سی بود.

او از ترک زبانان و مسلمانان داغستان روسیه و نخستین مسلمانِ قهرمان مسابقات UFC بود که از وی به عنوان مبارز شکست‌ناپذیر یاد می‌شود.
 
همسر حبیب از اقوام دور او و دوست دوران کودکی‌اش است. آن‌ها در ژوئن ۲۰۱۳ ازدواج کردند و حاصل ازدواج آن‌ها یک فرزند دختر زادهٔ ۲۰۱۵ و یک فرزند پسر زادهٔ ۲۰۱۷ است. در ۳۱ اوت ۲۰۱۹، پدر حبیب (عبدالمناف نورماگومدوف) به رسانه‌های روسی اعلام کرد که حبیب و همسرش منتظر فرزند سوم خود هستند.

حبیب یک مسلمان سُنی مذهب است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ اقتصاد از دانشگاهی در روسیه است و افزون بر زبان روسی، به زبان‌های آواری، تُرکی و انگلیسی مسلط است و با عربی نیز آشنایی دارد. او معمولاً پیش از مبارزه و در زمان کنفرانس خبری، کلاه پاپاخ بر سر می‌گذاشت.
 
حبیب نورماگومدوف از دوران کودکی ابتدا کشتی را فراگرفت و سپس شروع به فعالیت در سامبو و جودو کرد. کشتی گرفتن او با یک بچه خرس در ۹ سالگی مشهور شده‌است.

او دارای کمربند مشکی در جودو است، دو بار قهرمان مسابقات سامبو قهرمانی جهان شده‌است و برخی دوره‌های آموزش حرفه‌ای جوجیتسو برزیلی را تجربه کرده‌است.

نورماگومدوف پس از پیوستن به سازمان یواف‌سی، در تابستان ۲۰۱۲ تمرینات کیک بوکسینگ خود را هم زیر نظر خاویر مندز در آکادمی کیک بوکسینگ آمریکا آغاز کرد و در این رشته مهارت پیدا کرد.

مبارزات حبیب نورماگومدوف متکی بر کشتی آزاد و تلفیقی از مهارت‌هایش در فنون سامبو، جودو و کیک بوکس است. او یکی از بهترین مبارزان جهان در گراپلینگ و مبارزه بر روی زمین است و در حین مبارزه بیشتر حریفانش را در حالت کلینچ و گراپلینگ شکست داده‌است. او همچنین در تسلیم کردن حریفان نیز مهارت و توانایی خاصی دارد و در ۱۰ مبارزه حریفان خود را با فنون مختلف تسلیم کرده‌است
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->